اندازه گیری گوگرد در محصولات نفتی (SLFA) به روش طیف سنجی فلورسانس پرتو ایکس (EDXRF)


هدف و دامنه کاربرد:

با استفاده از تکینک XRF امکان اندازه گیری گوگرد در نفت و محصولات نفتی با دقت های بالا بر اساس اسانداردهای روز دنیا امکان پذیر می باشد. آزمون اندازه گیری گوگرد در نفت و فرآورده های نفتی مایع یا نیمه جامد با استفاده از روش طیف سنجی فلورسانس پرتو ایکس انجام می پذیرد

روش آزمون کمی و کیفی گوگرد در نفت و محصولات نفتی

همانند دیگر عناصر جدول تناوبی گوگرد نیز با استفاده از تکنیک XRF امکان شناسایی را دارا می باشد. در دستگاه آناالایزر گوگرد در نفت و محصولات نفتی این امر به صورت اختصاصی فقط برای یک عنصر که همان گوگرد می باشد انجام می پذیرد. در این دستگاه نمونه نفتی  در معرض تابش اشعه ایکس قرار می گیرد. اشعه X مربوطه حاصل از برانگیختگی به آشکار ساز وارد می گردد دیتای جمع آوری شده توسط دستگاه با دیتای حاصل از نمونه های استاندارد برای کالیبراسیون مورد استفاده قرار گرفته مورد مقایسه قرار گرفته و آنالایز کمی و کیفی به کاربر ارائه می گردد. با توجه به مدل دستگاه های آنالایزر گوگرد در نفت و نوع عملکرد آنها ، دقت اندازه گیری متفاوت می باشد.

این دستگاه منطبق با استانداردهای ASTM D4294 (USA) · ISO 8754 · JIS K2541/B7995 می باشد که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

دستگاه اندازه گیری گوگرد در نفت و محصولات نفتی ساخت کمپانی هوریبا ژاپن می باشد.

Nano Scienceمقالات

ASTMاندازه گیری گوگرد در محصولات نفتیگوگرد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

en_USEnglish
fa_IRفارسی en_USEnglish