زیست فناوری یا بیوتکنولوژی چیست؟

تاریخچه بیوتکنولوژی

در دهه های پایانی قرن بیستم ، بیوتکنولوژی به عنوان مکانی برای تغییر سریع علم و فناوری و به عنوان صحنه تحولات اجتماعی و نهادی ظهور کرد. توسعه تکنیک های جدید برای مطالعه ، دستکاری و طراحی مجدد موجودات زنده ، کاربردهای مهمی در پزشکی و کشاورزی ایجاد کرد و سرمایه گذاری گسترده ای را به همراه داشت. در دنیای پژوهش ، بیوتکنولوژی غالباً در خط مقدم تغییر در نهادها و اقدامات علمی قرار داشت. به طور گسترده تر ، بیوتکنولوژی  به عنوان پیامدهای “انقلابی” تصور می شود – شور و شوق شدید و مخالفت قاطع را تحریک می کند.  بنابراین پتانسیل تغییر در ارتباط با بیوتکنولوژی های نوظهور ، جوامعی را با گزینه های هنجاری درباره انواع آینده ای که به دنبال ایجاد آن هستند ، ارائه داده است ، جنجال هایی را درباره امیدهای جدید ، خطرات ، ذهنیات و معضلات اخلاقی برانگیخته است.

دلایل کاربرد زیست فناوری در دنیای امروز

اگرچه کلمه زیست فناوری سابقه ای طولانی دارد (بود ، 1993) ، اما در بیشتر زمینه های معاصر به یک رمان با مجموعه در حال رشد تکنیک ها ، مبتنی بر زیست شناسی مولکولی و سلولی ، برای تجزیه و تحلیل و دستکاری عناصر سازنده مولکولی زندگی اشاره دارد . به عبارتی، بیوتکنولوژی استفاده از روشهای علمی و فنی در تبدیل برخی مواد از طریق عوامل بیولوژیکی (میکروارگانیسم ها ، سلولهای گیاهی و حیوانی و آنزیم ها) برای استفاده در صنایع کشاورزی ، تولید مواد غذایی و دارویی است (شریفی، ۲۰۰۹).

زیست فناوری تکنیک حذف ، اصلاح یا افزودن ژن ها به یک مولکول DNA به منظور تغییر اطلاعات موجود در آن است. با تغییر این اطلاعات ،بیوتکنولوژی، نوع یا مقدار پروتئین هایی را که ارگانیسم قادر به تولید است تغییر می دهد. زیست فناوری پزشکی در تولید داروها، ژن درمانی انسان ها و حتی سلول درمانی استفاده می شود.

چرا انتخاب آریا فن ورزان کمپانی بایووست در واحد بیوتکنولوژی بوده است؟

در ابتدا باید به این امر اشاره نمود که ، بایووست به بالاترین استانداردها متعهد است و کیفیت ، تکرارپذیری ، قابلیت ردیابی و خدمات برتر را تضمین می کند. توجه دقیق به پاسخگویی و ردیابی و یک سرویس کاملاً عمودی یکپارچه از انتها به انتهااست که در آن کل فرآیند تهیه ، تولید ، توزیع و مستند سازی وجود دارد. بایووست با استفاده از تجهیزات تخصصی ، SOP ها و ممیزی های دقیق ، کنترل کیفیت را در هر مرحله و تغییرات کم در تعداد زیاد، ضامن ماندار بودن آن است.

ادامه متن

fa_IRفارسی
en_USEnglish fa_IRفارسی