مشارکت کارخانه فیاب با سازمان پزشکی بازساختی ReMDO


دلیل برتری دستگاه هولومانیتور فیاب نسبت به دستگاه فلوسیتومتری

سیستم های تحلیلی کمی این توانایی را دارند که میزان ترکیبات را بر اساس هر واحد تعیین کنند. به عنوان مثال ، فلوسیتومترها از لکه های استوکیومتری DNA برای تعیین مقدار DNA بر اساس هر سلول استفاده می کنند و اجازه می دهند که مراحل چرخه سلولی G0/G1 ، S-Phase و G2/M تشخیص داده شوند. سیتومترهای تصویربرداری کمی از ویژگیهای ریخت سنجی (محتوای کل DNA ، حداکثر روشنایی DNA و منطقه هسته ای) برای ردیابی چرخه سلولی در طول مراحل میتوز استفاده می کنند. با ورود سلولها به میتوز ، تراکم کروماتین برای تشکیل کروموزومها چگالی DNA را افزایش می دهد ، در حالی که ناحیه و حجم هسته کاهش می یابد. متأسفانه رنگهای DNA برای سلولهای زنده مضر هستند و می توانند در نتایج سنجشهای سم شناسی اختلال ایجاد کنند. مطلوب است که روشی برای ارزیابی طولانی مدت چرخه سلولی در سلولهای زنده بدون برچسب وجود داشته باشد. Holomonitor®M4 (Phase Holographic Imaging، Lund، Sweden) یک سیستم تصویربرداری تایم لپس سازگار با اینکوبیشن سلول است که الگوهای تداخل را از لیزر دیود با قدرت کم 635 نانومتر ثبت می کند. از نرم افزار رایانه ای برای پیچاندن الگوی تداخل در بسیاری از ارتفاعات برای ایجاد تصاویر سه بعدی و 2 بعدی از ضخامت نمونه استفاده می شود. این تصاویر تقسیم بندی می شوند و ویژگی ها (ناحیه سلولی ، ضخامت و حجم نوری و غیره) بر اساس هر سلول محاسبه می شود. اطلاعات موقعیتی برای هر سلول ثبت می شود. داده ها را می توان به صورت نمودارهای مسیر موقعیتی ، نمودارهای موقعیت در مقابل ویژگی ها و نمودارهای ویژگی در مقابل نمودارهای ویژگی ارائه کرد. ما با استفاده از نرم افزار اختصاصی PHI ویدئوهای زمان گذر را به دست می آوریم و همچنین نمودارهای 4 بعدی (موقعیت X ، موقعیت Y ، ضخامت نوری کدگذاری شده به عنوان شدت پیکسل و زمان) را در نرم افزار ImageJ ایجاد نماییم . نتایج مطالعات نشان میدهد، بر روی رده های سلولی SKOV3 ، مجموعه ای از ویژگی های سلولی (حجم سلول ، ضخامت نوری و ناحیه سلولی)ظاهر میگردد که با ویژگی های مبتنی بر DNA که ما عادت داریم در سیستم های سنتی مبتنی بر برچسب خود استفاده کنیم ، ارتباط دارد.  سلولهای میتوز دارای مسیرهای مشخصی به شکل Y هستند که ناگهان با متراکم شدن کروماتین ظاهر می شوند ، با دور شدن سلولهای دختر از یکدیگر دو شاخه می شوند و سپس با متراکم شدن کروماتین ناپدید می شوند. و  تخریب سریع سلولهای آپوپتوز قابل مشاهده است .تصویربرداری هولوگرافی بدون برچسب زمان بندی ترکیبی از تجزیه و تحلیل سنتی و تکنیک های نمایش جدید برای مطالعات سم شناسی و تجسم اثرات دارو بر چرخه سلولی مناسب است. و کاربرد دستگاه هولومانیتور فیاب در پزشکی بازساختی از جمله عوامل مهم با ارزش شدن این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های ارزیابی سلول است.

مشارکت فیاب با سازمان پزشکی بازساختی ReMDO

داروهای احیا کننده و درمان های مبتنی بر سلول ، نوید درمان بیماری های شایع اما شدید مانند دیابت ، پارکینسون و انواع مختلف سرطان را می دهد.  دستگاه هولومانیتور فیاب Phase Holographic Imaging (PHI) و سازمان پزشکی بازساختی RegenMed Development Organization (ReMDO) برای پیشبرد تولید زیستی در مقیاس وسیع از درمان های مبتنی بر سلول ، مشارکت نموده اند. دستگاه  هولومانیتور PHI در آزمایشگاه های سازمان پزشکی بازساختی ReMDO RegeneratOR در Winston-Salem ، کارولینای شمالی نصب گردیده است.

کاربرد دستگاه هولومانیتور فیاب در پزشکی بازساختی

از عوامل موثر در کاربرد دستگاه هولومانیتور فیاب در پزشکی بازساختی با استفاده از فیاب میتوان اثر داروها را با دقت و سرعت بالا در سلول ها بررسی کرد. سلول های نرمال بدن جانوران در صورت آسیب، واجد توانایی ترمیم با توانایی مهاجرت سلولی می باشند. داروهایی که بتوانند اثر حرکتی سلول ها را تحریک کرده و آن ها را به سمت مهاجرت سریع تر پیش ببرند، می توانند در ترمیم آسیب های فیزیکی مؤثر باشند. این اثر می تواند با تغییر در فاکتور های بیانی که در تقسیم سریع تر و در نتیجه پرکردن سریع فضای خالی نقش دارند، تأثیر گذار باشد. لذا بررسی میزان مهاجرت و تهاجم سلول ها هم از نظر مولکولی (تنظیم تمامی رفتار های سلولی به واسطه عنصر ژنتیک) و هم از نظر مورفولوژی قابل بررسی است. مسئله دیگر افزایش قابلیت تهاجم سلولی در بافت های سرطانی می باشد که منجر به متاستاز می گردد. لذا داروهایی که بتوانند بر خلاف داروهای مؤثر در ترمیم زخم، قابلیت تهاجمی سلول ها را کاهش دهند، ارزشمند بوده و می توانند به عنوان داروی مقابله با متاستاز شناخته شوند. مهاجرت سلول های سرطانی نیز از جهات مولکولی و مورفولوژی قابل بررسی می باشند. طبیعتاً بررسی مورفولوژیکی از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

ماموریت سازمان پزشکی بازساختی ReMDO

مأموریت سازمان پزشکی بازساختی ReMDO کمک به تحقق در تولید داروهای بازساختی با تسریع در تبدیل نتایج تحقیقات به عمل بالینی است. در ارتباط با موسسه ویک فارست برای پزشکی بازساختی (WFIRM) ،سازمان پزشکی بازساختی ReMDO تحقیقاتی را در زمینه فناوری های بدون خطر و ارتقاء مقیاس تولید زیستی با دسترسی بیشتر و مقرون به صرفه ترین فناوری ها انجام می دهد. موسسه ویک فارست برای پزشکی بازساختی WFRIM واقع در منطقه ای که زمانی سیگارهای camel را برای شرکت دخانیات R.J. Reynolds تولید می کرد ، امروزه به عنوان یک عامل قدرت در پزشکی بازساختی و پیشرو بین المللی در کشفیات علمی جهت درمان های بالینی شناخته شده است. پزشکان و زیست شناسان درموسسه ویک فارست برای پزشکی بازساختی WFIRM اولین کسانی در جهان بودند که اندام های رشد یافته آزمایشگاهی را که با موفقیت در انسان توسعه داد، مهندسی نمود. تیم بین رشته ای متشکل از 400 دانشمند برجسته در حال حاضر بیش از 40 بافت و اندام جایگزین مختلف را برای توسعه درمان های سلولی که نه تنها علائم بیماری را درمان می کنند ، مهندسی نمودند. 

 

 

 

بیوتکنولوژی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

fa_IRفارسی
en_USEnglish fa_IRفارسی